Jobb

Idag var första gången på länge som jag jobbade i butiken, riktigt roligt att vara tillbaka igen! Haha, det kom in en utländsk farbror som ville ha "antihalk-skor" så jag visade honom våra Icebug med inbyggda broddar, men dem var ju alldeles för tråkiga eftersom dem bara fanns i svart... Sedan tycke han tydligen inte om mina ögonbryn heller, jag skulle ha dem mer naturliga enligt hans tycke (för mitt hår är ju också så naturligt liksom...) och han var makeup artiskt eller liknande, så jag borde lyssna på honom.. X) Han var visserligen jättesöt, men what? Haha..
 
Igår jobbade jag även för konst i norr på stadshuset och hjälpte till att ta ner utställningen som har varit. Den har bestått av konst från Kiruna som inte annars visas för allmänheten, sådana verk som kanske hänger inne hos komunfullmäktige osv.. Så vi hängde tillbaka det som skulle in i allas kontor (very sneaky..) och packeterade sedan in de som skulle skickas iväg på olika håll. Skulle vara lite spännande att få veta värdet på alla verk som jag har slagit in, fast då kanske man inte hade vågat ta i tavlorna...
Maffigast av alla ä ju den sv Sixten Lundbhom på Kirunavaara som annars hnger i den stora salen i stadshuset. Den är lika hög som jag och 7,5 meter lång,  samt tar 6-8 pers att flytta x) Inte konstigt att den aldrig har tagits ner från sin plats sen den kom upp,förrän nu då. Oh det är inte så konstigt eftersom den hänger kanske tre meter upp på väggen och kräver en byggställnng för att få upp och ner. Man har tilloch med målat runt den när väggen målades för att man inte ville ta ner den, en imponerande pjäs.
 
 

Kommentera här: