Balsammetoden

Idag tänkte jag göra något som alla kanske inte tycker låter speciellt trevligt - jag ska sluta använda schampo. Eftersom mitt hår blir helt otroligt fettigt så fort jag kommer ut ur duschen, även då jag inte tvättar håret mer än en gång i veckan, så något är ju inte helt rätt.
Har kommit fram till att det måste vara mitt schampo som ställer till det och torkar ut mitt hår, vilket betyder att jag skulle behöva ett sls.fritt schampo.. Men varför inte skippa det över huvud taget när man ändå håller på?
Jag ska alltså börja med den omtalade balsammetoden istället och som går ut på att man tvättar håret med balsam. Och det är ungefär här som många rynkar på näsan och frågar sig om håret verkligen blir rent då? Och det blir det faktiskt. förutsatt att man använder rätt produkter.
 
Man måste se till att balsamet och ens stylingprodukter inte innehållar icke godkända ämnen som istället gör håret smutsigt.
 
Det går till så att man tvätter håret en sista gång med schampo - ett godkännt - och sedan börjar man tvätta med balsam. Inte svårare än så.
 
Det finns alltså inga ämnen som ska torka ut håret osv, så vi får väl se hur det går..

Kommentera här: