Tro rätt, tro fel

Det är så roligt att försöka få nogot gjort på skolan när man varken har dator eller nätverk som fungerar. Min skoldator ville inte starta så jag var tvungen att lämna in den på rep. Men det trådlösa nätet på skolan är ju över huvud taget värdelöst så man kommer ju inte in iallafall. Fick lov att ta en stationär dator, vilka som fungerar förvånansvärt snabbt, så fick lite gjort iaf..
På svenska så ska vi ju tolka en svensk låttext och göra en analys på. Jag valde Tro rätt, tro fel av Dia Psalma och nu när jag försöker att beskriva deras ideologi som beskriver låten och jämfört med samhällets, så blir jag nästan galen.
I en intervju med bandet säger de att deras politik är vänster, alltså under 90-talet, och att de "stred" mot samhället - som de säger var höger. Men under 90-talet var sverige socialdemokratiskt - alltså vänster.
Min slutsats är nog iaf att Dia Psalma var såpass vänster att de tyckta att samhället och regeringen var näst intill höger. Vad tror ni?
 
 

Kommentera här: