Strömmen stack:(

Strömavbrott igår så kunde inte blogga, gör det nu istället;)
Tänkte ta in hästen igår vid 8-tiden, men nä, då skulle micke ha med mig att sätta staket i Olkamangi, vilket är världens mygghåla!
"Inte behöver du stövlar inte, det är nog torrt där, ta på en jacka bara"  sa han och visst nog gjorde jag det. Klafs, klafs! visst hade jag behövt stövlar alltid! Då vart man blöt om fossingarna när man var tvungen att gå och dra ut linorna. När det var klart skulle vi flytta över tjurarna rån den ena sidan vägen till där vi nyss satt staket, vilket var lättare sagt än gjort. Två var utanför staketet så dom var inga problem att få in, men resterande vägrade. Vi fick till sist in stortjuren och en till efter mkt om o men. Då gav vi upp. Dessutom svalde jag en mygga och jag tror att benen fastnade i halsen för det killades resten av kvällen..
äntligen kunde jag iallafall ta in Paddy, bara tre timmar för sent, stackarn'..
Sen satt jag och Tiggi och tittade ut över älven en stund, för han skulle då inte in:)



Anyway, har satt staket idag med sommarjobbaren Evelina ute på myren efter att ha varit tvungen att sätta ut hästen kl. 8.00 imorse. Blev som väntat blöt om fossingarna och har ett begynnande skavsår på hälen.. Jag tänker då inte jobba ngt mer idag, det är ett som är säkert!
Kanske tar och målar lite...

Kommentera här: