Kossor överallt!

Då har man varit på sommarens första kossajakt, och ne, jag skojar inte! Någon hade tydligen glömt att stänga ena grinden till kohagen, och såklart smiter en 20 kor ut! Japp, det var bara att släppa spaden och agera kofösare. Till sist fick vi iallafall in alla i hagen igen.
Men det blev inget mer planterande då för stunden, för en av kalvarna skulle opereras för bråck, något som nyfikna lilla jag bara var tvungen att se. Som vanligt hade jag med kameran och fick lite trevliga bilder, men dom orkar jag inte ladda upp nu, utan dom kommer lite senare:)
Tyvärr gick inte kalven att rädda och Sankte Per var tillkallad, AKA Kadaver Pelle;) Hehe

Sadan var det iaf lungt igen och jag kunde återgå till att plantera blommor till min fontän:) Återigen så kommer bilderna senare, ha lite tålamod...

Kommentera här: