Stadstjejen är hemma!

Ursäkta för den dåliga uppdateringen, men har ju varit i Pålnoviken sen i söndags.. Först har vi gått med en astung ryggsäck i 8km, tältat och lagat mat över stormkök, gått tilbaka, åkt buss till Narvik och tältat ytterligare en natt på campingen för att sedan åka buss hem igen nästa dag - alltså idag...
Hela måndagen regnade det, men jag hade som tur var ett par ordenkliga regnkäder med mig;) Annars har det väl gått bra och vi har haft hyfsat bra väder, dock var det jobbit att gå så mkt!
Men vi har haft väldigt roligt ändå och jag har mer eller mindre kommit över min skräck för spindlar då jag har fått ränsa ut spindlar både från det ena och än det andra tältet;) haha

Nu ska jag iaf hoppa in i en välförtjänt bastu och sedan kolla på det avsnitt av Dexter (och House) som jag har missat..:)

Resebilder!

Lite bilder från trippen ner till Sthlm:)

Höga Kusten-bron:

Lite bilder från Sthlm (Brandholmssund):

Grönan:

Här skulle du ha varit med, Anton! Haha;)

Och här med..!

Mycket räls!

Strömsholms slott:)

Jag och pappa var på Parken Zoo i Eskilstuna och kollade på alla söta djur:)

Kängurur eller Vallabys, kommer inte ihåg vilket..;)

Vitkindad Gibbon:)

Flamingo:)

En liten krokodil:)

Sköldpadda:)

Jätteuttern som skrek åt oss, haha:)

Flodhästungen Oliver:)

Gepard:)

Afrikanska vildhundar:)

Tiger:)

Lejon:)

Äntligen hemma..

Hemma igen, vi sträckkörde från Strömsholm igår till stugan - 111mil;) Men vi kom iaf fram tillsist och idag körde vi hem till stan:)
Imorgon är första dagen på skolan vilket känns lite tungt, sommaren har flugit förbi med en rasande fart och nu är den slut..
Och sen på söndag ska vi ut i fjällen på lägerskola i 4 dagar vilket man kanske heller inte är så pepp på, men det kan nog bli kul ändå.. Vi får se..;)

Carro på slottet;)

Varit på shoppingtur med pappa idag, hittade någon rolig tröja men man är ju så kräsen;) hehe

På vägen hit var vi alltså förbi Pappas kusin Ragnar, typ mitt ute i ingenstans, men det var väldigt fint:) På natten kunde man ligga i den lilla sovstugan när det är alldeles beckmörkt ute, lyssna på alla syrsor som spelar, vindspelet som klämtar i den svaga sensommarbrisen och med månens vakande öga utanför fönstret.. Det är inte direkt ngt som man kan göra i Kiruna..;)
Här i Strömsholm är det också rätt trevligt, jag och pappa var och besökte Strömsholm slott idag, man fick tyvärr inte fotografera inne i slottet men ute gick det bra, Tog dock bara en bild från Google nu;)
Inne i slottet fanns en hel del porträtt och stora oljemålningar, även en sal med stora hästporträtt beställda av Karl XI

Bilderna har jag tagit från Google; ena sidan av Rikssalen där hästporträtten hängde:)

Slottet blev inte ens färdigbyggt och det är bara en sommarbostad:)

Nuvarande position; Strömsholm..

Jao, ni ser rubriken..;)
Var på grönan igår btw, skitkul var det men vi kunde inte stanna till kvällen vilket var synd, för det är ju då det blir som roligast:) Åkte iaf den nya Twister - träbanan - fick t.o.m. med pappa på den;) Det kommer väl lite bilder när jag kommer tillbaka till stan'..
Orkar inte ge ngn längre redogörelse just nu, alldelet för slö för det haha;)

On the road again..!

Sitter just nu i Brandholmssund, hos pappas kusin i deras stuga. Vi ska in till Stockholm imorgon på Gröna lund:)
Sitter just nu och lyssnar på syrsorna som spelar i buskarna, och dom spelas väldigt högt!;)
För övrigt så small bakre ljuddämparen på gammelopeln på vägen hit, hehe, men vi slängde in den i bagaget och körde vidare;)
Nu ska jag också snart gå och lägga mig,

Ciao..!

Tbx i stan'

Japp, tillbaka i kiruna - äntligen!;) Det var såå skönt att få sova i sin egen säng istället för den hårda bäddsoffan i stugan.. Har varit med Linno idag, har inte träffat henne på aslänge, som alla andra kopisar.., vi var på stan och har svamlat runt med kameran:) Det blev faktiskt väldigt bra bilder, men man är ju ett proffs så..Host! Hehe;)
Nu ska jag iaf hoppa i duchen,

Ciao!

Veterinärbesök..

Har varit i Boden igen hela dagen med hästen, fortfarande halt, och kom precis tillbaka.. Imorgon åker vi till Kiruna ett par dagar innan vi sticker söderut:)
Orkar inte skriva nå längre än så..;)

Dexter-nörden har talat!;)

Har precis kollat Dexter, hoppas att ni också har gjort det, för det är världens bästa!;)

Var och till kohagen idag, vi skulle tvätta och tjära ett sår på en av tjurarna vilket går finfint när man har en hink med foder:) Dock är det inte bara tjuren som vill ha, utan alla kossor.. Som ni säkert förstår leder detta till ett enda slagsmål om foderhinken;)
Sen var vi och klappade lite på stortjuren också, kliar du honom bakom örat blir du hans bästa kompis och det ser verkligen kul ut när en 1 tons tjur beter sig som en hund haha;)

In i dimman..

Nu inser man verkligen att östen ligger tätt inpå - kallt i luften, nordliga vindar, ovanligt mkt gula löv på marken.. Men jag gillar faktiskt hösten (bortsett från att skolan börjar), alla färgerna då naturen slår om till vinterläge och börjar somna in.. Fast det bästa är nästan ändå att få träffa alla kompisar igen efter flera veckors isolering istugan;)

Annars så var jag ute i spöktimmen igår och tog lite läckra bilder:)

Der var dimma så hela Finland och det mesta av älven försvann i ett vitt dis

De e bögarnas fel!

Har ni inte sett det på Allsång på skansen så måste ni göra det nu, det är förjävla roligt!;)
Och för att citera en kommentar om klippet; "Folk som tar illa upp av detta har uppenbarligen inte förstått begreppet ironi. Det här är smart ironi därför att de driver inte med homosexuella - de driver med kristna som på fullaste allvar kan påstå att allt är bögarnas fel"
Det tyckte jag var värt att ta med, för det är en viktig punkt.. Sedan läste jag; "Pridefestivalen e bögarnas fel" Då höll jag på att dö av skratt;) Hahaha

Hur som helst så har Henrik Dorsin gjort det igen! För Vem har glömt Tingeling Tingeling? Han är ett humorgeni!:)

Syrliga muffins:)

Har slängt ihop lite röda vinbärsmuffins med vit choklad för en liten stund sedan, och dom blev faktiskt jättegoda:) Jag är inte riktigt kompis med den typ 100:a åriga ugnen så jag är nöjd över resultatet:) Fast med färska bär kan det nästan inte misslyckas..;)

Miss u like crazy!

Ännu en gång kämpar man mot tristessen, som för tillfället har övertaget.. Man tycker ju att det borde finnas mkt att göra under sommaren, men är man som jag -strandsatt i stugan och utan kompisar- är det bara vetskapen om att snart få åka härifrån som gör att man inte blir tokig.., Men jag är inte långt ifrån att ringa dårsjukhuset..;)
*Suck.., Jag hatar att vara här..! Elin vart är du?! Save me!

Bildbomb!

Ena halvan av hotellrumet vi bodde på i Kemi, jag sov i sängen där mot väggen, de andra i en dubbelsäng bakom mig(där jag står och fotar)
Jättefint rum, men ingen luftkonditionering vilket ledde till att det känndes som att sova i en bastu..

Utsikten från mitt fönster:)

Nästa natt bodde vi i Rovaniemi

Med utsikten rakt ner i matsalen och mittemot de tonade rutorna från de andra rummen

Vi hade till och med bastu på rummet:)

I väntan på hissen efter att ha varit ute och ätit:)

I väntan på hissen, på väg hem

det började regna precis när vi skulle åka:)