Twilight

Det var ju ett tag sedan jag läste dessa böcker nu, men Twilight ligger ligger fortfarande varmt om hjärtat..
Dessa fyra böcker, Om jag kunde drömma (Twilight), När jag hör din röst (New moon), Ljudet av ditt hjärta (Eclipse) och Så länge vi båda andas (Breaking dawn), är skrivna av Stephenie Meyer och handlar om Bella som flyttar till sin pappa i Forks. Där i den allmänt gråa vardagen, träffar hon den mystiske Edward Cullen som vänder upp-och-ner på tillvaron.
Bella kastas in i en värld av vampyrer och varulvar som nästan kostar henne livet..

Jag kunde knappt lägga ifrån mig böckerna när jag väl hade börjat läsa och jag tror inte att ni kan göra det heller...
De är mkt spännande, men samtidigt väldigt romantiska och "kärleksfulla". Man blir alldeles varm när man läser rader som "Om jag kunde drömma, skulle jag drömma om dig också"... mm..



Tipps; kolla även in Genom dina ögon, av samma författare. Jag har inte hunnit läsa den ännu, men jag har hört att den ska vara t. o. m. bättre än Twilight, (Är det ens möjligt?!) :)

Kommentera här: