Spirited Away

Kollade Spirited Away igår när jag inte kunde somna. Det är en animerad långfilm från 2001 och verkligen en av mina absoluta favvofilmer! Såg den första gången när jag var väldigt liten, förmodligen då den var ganska ny, och jag har älskat den sedan dess.
Det är en film av Hayao Miyazaki, som idag är den mest framgångsrike japanske regissören, speciellt bland de internationellt mest kända verksamma filmmakarna. Han har gjort många kända och fantastiskt härliga animerade filmer och nu ska faktiskt hans son, Goro Miyazaki, göra en animerad versom av Ronja Rövardotter..
 
Spirited Away är iaf den jag tycker mest om, den är så otroligt fin. Själva handlingen och storyn är också så himla bra och tillsammans med de klockrena (ett ord jag hatar för övrigt..) karaktärerna är filmen bara spot on!
 
Jag tänker inte gå in på handlingen speciellt mycket, inget faktiskt, för det är bättre att själv se den.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: