För tredje gången.

Idag har jag varit duktig och gjort maränger! Hälften blev vanliga och resten med lakrits. Fick ju lakritspulver och lakritsextrakt av Annika så jag gjorde ett litet experiment. Blev mycket bra måste jag säga! Fick riktigt spröda och fina små maränger^^
 
Fast nu sitter jag och äter inte fullt så söta vindruvor för idag var det återigen dags för tårtbak på skolan. Alla vi bildettor, tvåor och treor har tävlat i tårtbakning, men den här gången vann inte mig grupp:P
Sedan bjöd vi musikarna på tårta och de fick också rösta fram vinnarna i tävlingen.
Det roliga var att jag och Mathilda ännu en gång hamnade i samma grupp vilket gjorde detta till den tredje gången vi bakar tårtor tillsammans. Vi börjar få slut på idéer till smakkombinationer med den pyttelilla budget vi får.. Men det gick väl den här gången också. Det blev en liten fyrkantig tårta med vaniljkräm och äppelmos, täckt av grädde och äppelskivor samt lite kanel.
Och vi hade faktiskt nästan fläst röster för smak;)
 
 

Kommentera här: