Inte okej!

Såg just att tv4 återigen ska visa Eragon - världens sämsta filmatisering någonsin, och det gör mig så arg att folk inte fattar att dem vanhedrar Christopher Paolini, en av de bästa fantasy-författarna, genom att lägga upp den på tv tablån..
Och jag skojar inte, jag kan nämna minst 50 fel med filmen, minst, och det är inte småsaker - utan stora delar av handlingen och framställningen av själva karaktärerna..
Ett exempel: Urgalerna, som i böckerna är stora hornbeklädda "monster", har i filmen gestaltats av små tjocka gubbar i krigsmålning... Men det är inte det som stör mig mest, men jag tänker inte ens gå in på den biten (Arya..) för då lär detta inlägget aldrig ta slut..

Samanfattningsvis: Kolla alldrig på Eragon och läs böckerna (bäst!) så förstår ni varför..!

Kommentera här: