Sin City

Har just kollat klart på en av mina favoritfilmer, Sin City, och funderar faktiskt på om man inte skulle ta och gå och lägga sig..Det finns ju ingen måne att beskåda eller något annat som är värt att hålla sig vaken för, men dock så tar det emot lite, natten har ju precis börjat..;)

Meeen, är det några fler än jag som har sett Sin City? Gjord 2005 och handlar egentligen om tre olik personer i den mörka och eländiga staden Basin City där alla hänsynslösa typer håller till,  som alla har blivit usatta för våldsam korruption.
Den regisserades av bl.a. Quentin Tarantino och det jag gillar mest med filmen, förutom rollistan, är den härliga blandningen mellan Film Noire (svartvit) och en slags animeringskänsla med accentfärger på t.ex. röda läppar och blåa ögon.
Det är värsta psykofilmen rent ut sagt, men det är ju det jag också gillar med den..
I rollistan har vi en massa känt folk och många fantastiska skådespelare, jag tänker inte ta upp alla, som Bruce Willis, Jessica Alba, Clive Owen, Elijah Wood (spelade Frodo i Sagan om Ringen), Devon Aoki m.m..